Parempia tuloksia markkinoinnilla
Suunnitellaan yrityksesi markkinointi niin, että asiakkaasi on helpompi huomata, valita ja ostaa juuri sinun tuotteesi ja palvelusi.
Onpa tuloksena sitten somemarkkinointia tai perinteisempää tyyliä, kaiken markkinoinnin lähtökohtana on asiakkaasi.
Markkinoinnin kehittämistä ja käytännön tekemistä - yhdessä!
Löydetään ihanneasiakkaasi!
Tiedätkö, kuka on IHANNEasiakkaasi? Olet varmasti huomannut, että kaikki asiakkaat eivät ole samanlaisia. Ihanneasiakkaasi voit tunnistaa vastaamalla näihin kysymyksiin:
- Millaisia asiakkaita haluaisit lisää?
- Millainen asiakas saa kaikkein eniten hyötyä tuotteistasi tai palveluistasi?
- Millaisen asiakkaan ongelmia ratkaiset parhaiten?
- Millainen asiakas palaa luoksesi aina vain uudelleen ja uudelleen?
- Millaisen asiakkaan kanssa kaikki tuntuu sujuvan?
- Millainen asiakas kertoo tuotteistasi eteenpäin ja suosittelee sinua muillekin?
Vastaukset näihin kysymyksiin toimivat yrityksesi markkinointistrategian perustana.
Näytetään parhaat puolesi!
Valitse siihen omat keinosi äläkä kopioi kilpailijoita!
Monilla toimialoilla näyttää olevan joku yhteinen kaava, jolta yritykset näyttävät ulospäin. Saman alan mainokset toistavat samoja, kuluneita kliseitä.
Sinun ei tarvitse käyttää samoja keinoja kuin kaikki muut. Voit onnistua monella eri tavalla.
Käytä luovuutta, ideoi, ole rohkea, kokeile jotain sellaista, jota kilpailijasi eivät tee ja jolla on juuri sinun ihanneasiakkaallesi merkitystä.
Erottautuminen ja oman äänen saaminen kuuluville markkinoinnin keinoilla vaatii ammattitaitoa.
Tässä työssä autan sinua!
Tehdään suunnitelmat!
Suunnitelman isoin hyöty on se ajatustyö, joka tehdään sitä valmistellessa.
Varaamme tähän ajatustyöhön vähintään puoli päivää. Istutaan rauhassa aloillamme ja unohdetaan muut asiat. Pyöritellään yhdessä mm. näitä kysymyksiä:
Miksi? – Miksi markkinoimme, mitä haluamme saavuttaa markkinoinnilla?
Kenelle? – Keitä haluamme tavoittaa markkinoinnilla?
Mitä? - Mitä viestimme heille? Mikä on heille tärkeää?
Miten? – Miten heidät tavoitetaan?
Milloin? – Milloin heidät tavoitetaan parhaiten?
Kun tällaisiin kysymyksiin on löydetty vastaukset, ollaankin jo pitkällä!
Toteutetaan suunnitelmat käytännössä!
Nyt on aika laittaa suunnitelmat käytäntöön! Se voi olla digimarkkinointia monessa muodossa: sosiaalista mediaa, verkkokauppa, blogi, webinaareja tai sähköpostikampanjoita.
Tai perinteisempiä tapahtumia, lehti-, radio- tai tv-mainontaa.
Pääasia on, että markkinointi on suunnattu juuri oikealla tavalla niille kohdeasiakkaille, jotka olet valinnut. Tuotteesi tai palvelusi huomataan ja niihin tutustuminen ja niiden ostaminen on helppoa.
Minä ja laaja ammattilaisverkostoni teemme yrityksellesi vaikkapa säännöllistä someviestintää, blogijulkaisuja tai tehokkaita perinteisen median kampanjoita.
Olen luottohenkilösi kaikissa markkinointiin liittyvissä asioissa:
Sinun ei tarvitse pitää yhteyksiä moneen eri suuntaan – riittää kun annat toimeksiannon minulle. Etsin tekijät, hoidan yhteydet, vastaan siitä, että kaikki hoituu.